3 proste sposoby na rozpoczęcie ćwiczeń w domu

Jeśli chcesz

zacząć ćwiczyć, ale nie możesz sobie pozwolić na siłownię z różnych powodów, czy to z braku czasu czy z powodów ekonomicznych, już dziś możesz zacząć od ćwiczenia w domu. Niektórzy, nawet nie zdają sobie sprawy jak łatwo można wykorzystać przedmioty codziennego użytku i zamienić je w przyrządy do ćwiczeń. Wszystko zależy od chęci i motywacji. Nie musisz wydawać niepotrzebnie pieniędzy, aby zacząć żyć aktywniej.

Co zrobić?

Przede wszystkim, zacznij od prostych ćwiczeń jak skłony, przysiady, brzuszki czy pompki. Zwłaszcza do tych ostatnich, możesz wykorzystać zwykłe krzesło. Musi ono spełnić tylko jeden warunek – być stabilne, czyli np. nie posiadać kółek, Ćwiczenia z krzesłem to świetny sposób na wzmocnienie wszystkich partii mięśni, zwłaszcza jeśli chodzi o trening brzucha czy nóg. W internecie znajdziesz mnóstwo filmików i tekstów instruktażowych, z których dowiesz się jak w łatwy sposób zaplanować i wykonywać ćwiczenia.

Możesz rozpocząć także, samodzielny trening siłowy. Jeśli nie posiadasz ciężarków, nic straconego – zrób je sam. Plastikowe butelki po napojach będą idealnym substytutem. W zależności od zaawansowania stopnia ćwiczeń używaj mniejszych lub większych butelek. Na początek jest to idealne rozwiązanie, pozwalające oszczędzić pieniądze, jednocześnie z powodzeniem zastępując zwykłe hantle.

Nawet tak prosta konstrukcja jak schody, okazuje się bardzo przydatna do wykorzystania. W ostatnim czasie, schody bardzo chętnie są wykorzystywane przez ludzi uprawiających jogging. Samo chodzenie po schodach przez 30 minut pozwala spalić nawet do 200 kcal. Jeśli zwiększysz tempo, ilość spalonych kalorii może wzrosnąć nawet pięciokrotnie! Ćwiczenia przy użyciu schodów pozwalają na poprawę krążenia i wzmocnienie serca, a także kształtują mięśnie nóg, łydki oraz uda. Pomagają też spalić tkankę tłuszczową.

Nie musisz więc wydawać pieniędzy na siłownię i tracić czasu na dojazdy. Powyższe ćwiczenia możesz wykonać już od zaraz. W Twoim otoczeniu jest wiele przedmiotów, które możesz wykorzystać. Efektywne i regularne ćwiczenie w domu pozwoli Ci osiągnąć efekty, porównywalne z tymi, osiąganymi na siłowni. Wszystko zależy od Ciebie, Twoich chęci i motywacji do działania.