Wzmocnij swoją odporność… psychiczną

Odporność fizyczna pomaga nam w walce z przeziębieniem, zarazkami, zatruciami, natomiast odporność psychiczna pomaga w walce z codziennymi problemami, przeciwnościami losu, momentami, kiedy w życiu nie dzieje się najlepiej. Co ciekawe: odporność psychiczną, tak samo jak fizyczną, można wytrenować. Jak to zrobić?

Zdrowie i odporność psychiczna

potrzebne są nam na co dzień w procesie podejmowania decyzji. Pewność siebie jest niezbędna w trudnych sytuacjach, kiedy musimy znaleźć najlepsze wyjście z problemu; odporność psychiczna jest najpotrzebniejsza w momentach kryzysowych, kiedy nie możemy się poddać. Słabość psychiczna sprawia, że większe problemy nas przerastają, a każde rozwiązanie wydaje się niemożliwe do wykonania. Jeśli chcesz działać szybko, sprawnie i rozsądnie, to należy wzmocnić swoją siłę psychiczną. Wystarczy tylko zrobić coś dla siebie.

Na początku przebiegnij się.

Nawet najmniejsza aktywność podnosi poziom energii i wywołuje wyrzut endorfin, które pobudzą cię do działania. Dodatkowo, dzięki ruchowi można pozbyć się negatywnych emocji i codziennego stresu. Warto też trochę podźwigać coś ciężkiego, ponieważ wykorzystanie naszej siły fizycznej, wzmacnia tę psychiczną, przez co stajemy się pewniejsi siebie.

Pamiętaj o dniu dla siebie.

Codzienny pośpiech sprawia, że nie zawsze mamy czas na swoje przyjemności. Poświęć jeden dzień na odpoczynek i ładowanie energii. Zrób sobie gorącą, relaksującą kąpiel, odpręż się, poczytaj książkę. Od razu nabierzesz nowych sił do działania. Poświęć trochę czasu na wyciszenie, skupienie i przeżywanie własnych emocji. Zanurzenie się we własnych emocjach może sprawić, że odnajdziemy równowagę i kontrolę nad tym co przeżywamy. Dobrym pomysłem jest w tym wypadku pisanie pamiętnika, który pomaga zrozumieć sens i ułożyć nasze emocje, i uczucia w całość.

Warto także

zrobić listę swoich ulubionych cytatów i umieścić ją w widocznym miejscu, aby motywowały cię do działania. Dodatkowo przygotuj sobie swoją mantrę, która będzie dodawać ci pozytywnej energii. Najlepiej, żeby były to słowa, którymi się kierujesz i które pomogą ci w chwili zwątpienia. Jeszcze jednym pomysłem na uspokojenie się i napełnienie pozytywną energią jest stworzenie playlisty, której będziesz słuchać w sytuacji, kiedy potrzebujesz doładowania energii. Spróbuj też ćwiczyć oddychanie. Kilka głębokich wdechów i wydechów pomoże ci odzyskać spokój i poczucie mocy.

Poczucie siły psychicznej

wiąże się także z poczuciem wartości, dlatego w wolnej chwili sięgnij do inspirujących źródeł: wciągającej książki, ciekawego programu. Przeczytaj coś, po co wcześniej byś nie sięgnęła, spróbuj czegoś nowego i bierz z życia jak najwięcej. Pamiętaj także, że nie jesteś sama, a rozmowa z kimś innym, spojrzenie na sytuację z innej perspektywy, może sprawić, że problemy same się rozwiążą. Pamiętaj, że każdy człowiek przeżywa trudne uczucia i emocje, i każdemu zdarza się gorszy dzień. Warto wtedy porozmawiać z kimś bliskim, ponieważ kiedy nie jesteśmy samotni łatwiej nam uzyskać jasność sytuacji.